Obóz LARP & RPG

Wiek: 14-20 lat Organizator: Biuro Turystyki Aktywnej KOMPAS sp. z o.o.
LP. KOD TERMIN CENA
1. LRP 25.06-06.07.2018 1899 zł Zapytaj o dodatkowe miejsce
2. LRP 07.07-18.07.2018 1899 zł Zapytaj o dodatkowe miejsca
3. LRP 19.07-30.07.2018 1899 zł Zapytaj o dodatkowe miejsca
4. LRP 31.07-11.08.2018 1899 zł Zapytaj o dodatkowe miejsce
5. LRP 12.08-23.08.2018 1899 zł Rezerwuj
Organizator
Biuro Turystyki Aktywnej KOMPAS sp. z o.o.
Wiek
Wiek od 14 lat do 20 lat
Opis

Witamy na obozie LARP & RPG! Jeśli chcecie poznać gry wyobraźni i zagłębić się w tajniki różnych systemów, bez względu na to czy jesteście początkującymi graczami, czy doświadczonymi weteranami RPG, to ten obóz jest właśnie dla Was! Dodatkowo będziecie mogli wziąć udział w wielu LARP-ach – nauczyć się podstaw tworzenia strojów, charakteryzacji, a także wiarygodnego odgrywania postaci. 

 

Opis programu

Czym tak naprawdę są gry fabularne zwane erpegami? Na to pytanie jest wiele odpowiedzi, ale my najbardziej skłaniamy się ku określeniu ich „żywym teatrem”. Podczas grania stworzycie własną postać, w którą wcielicie się potem w trakcie przygody prowadzonej przez Mistrza Gry (MG). Brzmi prosto, ale niech Was to nie zmyli! Granie w RPG jest jak przejście do innego świata – w zależności od systemu, który jest prowadzony, gracze walczą o przetrwanie na postapokaliptycznych pustyniach Ameryki, odbywają międzygalaktyczne podróże, wcielają się w różne fantastyczne rasy od elfów po krasnoludy bądź stają „po drugiej stronie barykady”, odgrywając wampiry lub wilkołaki we współczesnym świecie pełnym ludzi. Cokolwiek wybiorą, ich postaci czeka mnóstwo przygód i niebezpieczeństw, przygotowanych wcześniej przez Kadrę obozu. Wychowawcy pełnią nie tylko rolę Mistrzów Gry – w trakcie obozu podczas sesji chętni Gracze wcielą się w rolę MG, zaś Kadra zagra jako gracze, podpowiadając Uczestnikom, jak efektowniej prowadzić i jak efektywniej grać. Na obozie podopieczni będą podzieleni na drużyny składające się z grup 3-6-osobowych. Każda z nich oddzielnie zdecyduje, czy chce grać przez cały turnus jedną kampanię w określonym systemie, czy może kilka krótkich przygód, by na obozie poznać jak najwięcej systemów. Systemy RPG, z jakich gracze będą mogli wybierać, to: autorski system RPG Mistrzów Gry BTA Kompas „Tol Calen”, nowy i stary „Świat Mroku” (w tym: „Wampir” i „Wilkołak”), „Warhammer”, „Neuroshima”, „Zew Cthulhu”, „Dungeons & Dragons”, „Wolsung”, „Dzikie Pola”, „Klanarchia”, „Shadowrun” i wiele innych. Grupy będą dopasowane tak, by każdy dostał to, czego oczekuje zarówno od sesji, jak i od doświadczonych Mistrzów Gry. Na tym obozie odnajdą się zarówno gracze z długim stażem, jak i osoby, które jeszcze nie do końca orientują się w świecie RPG. Nowi nauczą się jak tworzyć i odgrywać wiarygodnie postaci oraz poznają podstawy różnych systemów, weterani zaś doszlifują swój warsztat jako gracze bądź poznają tajniki prowadzenia jako MG. Jedyne, czego potrzeba, by zagłębić się w krainy wyobraźni, to otwarty umysł i ciekawość świata! Dodatkowo na obozie poznacie LARP-y (Live Action Role-Playing) – przebierzecie się za wykreowane przez siebie bądź Mistrzów gry postaci i staniecie przed wyzwaniem wcielenia się w kogoś innego nie tylko sposobem myślenia, ale też mową ciała. Rozwiązywanie łamigłówek, odgrywanie pertraktacji czy pokonywanie złożonych problemów dostarczy Wam mnóstwa wrażeń.

Sesje RPG. W grach wyobraźni uczestnicy stworzą wymyślone przez siebie postaci i będą je odgrywać w trakcie przygód prowadzonych przez Mistrzów Gry. W przygotowaniach pomogą specjalnie opracowane karty postaci. Co najmniej dziesięć sesji będzie prowadzone w stylu dobranym do oczekiwań graczy, w formie wielu przygód w różnych systemach lub długiej kampanii w jednym, wybranym systemie.

LARP-y. Skrót od Live Action Role Play oznacza gry terenowe – wcielanie się w postać nie tylko słowem, ale też ubiorem i mową ciała. Niektóre z LARP-ów będą związane z fabułą obozów, a inne będą ciekawą odskocznią od rzeczywistości. Zapewniamy podstawowe elementy stroju i jednocześnie zachęcamy do zabierania własnych kostiumów i akcesoriów!

Pisanie LARP-ów. Gry terenowe to jedno, ale tworzenie ich to zupełnie inna bajka! Kadra nauczy Was podstaw pisania LARP-ów – jak się do tego zabrać, na czym skupić, jakie są wymagania i założenia fabuły gry? Jak podzielić odpowiedzialność fabularną między larpmasterów i ghosty? Jakie są rodzaje larpowej mechaniki? Po zajęciach żadne z tych pytań nie będzie dla Was zagadką!

Prelekcje. Podczas prelekcji poznacie wiele systemów RPG – od klasyków po nowości. Zgłębicie ich mechanikę oraz założenia świata i porównacie je z dotąd poznanymi. Prelekcje z elementami praktycznymi nauczą Was, jak wiarygodnie odgrywać postać i pozwolą lepiej wczuć się w stworzonych wcześniej bohaterów. Poznacie także sztuczki, które można stosować jako Mistrz Gry w trakcie sesji, które pomogą nie tylko w prowadzeniu jako MG, ale także w rozszyfrowywaniu jego zamiarów.

Warsztaty praktyczne. W trakcie zajęć stworzycie coś z niczego: z podstawowych materiałów zrobicie zarówno elementy strojów, które wykorzystacie potem na LARP-ach, jak i tzw. „hand-outy”, czyli przedmioty przenikające ze świata wyobraźni do świata realnego – akcesoria, rekwizyty czy dodatki do strojów.

Warsztaty teatralne. Nawet doświadczonym graczom czasem ciężko od razu otworzyć się na postać czy odgrywać ją wiarygodnie. Dzięki warsztatom teatralnym Uczestnicy zgłębią tajniki odgrywania postaci, by była ona żywa i realistyczna. Pomoże to wcielić się w postać zarówno na LARP-ach, jak i sesjach RPG.

Charakteryzacja. Dobre przygotowanie do LARP-a to nie tylko strój, ale i makijaż – na zajęciach nauczycie się podstaw postarzania i pracy z różnymi mediami używanymi w charakteryzacji, od zwykłych farb do twarzy po lateks.

Projekcje filmów. Oglądając filmy nakręcone w różnych konwencjach (od fantasy po science-fiction) pokonacie trudności w zrozumieniu podstaw i założeń różnych światów RPG. Po obserwacji aktorów, wcielających się w role bohaterów walczących o przetrwanie w zróżnicowanych warunkach, odbędą się panele dyskusyjne, dzięki czemu z każdej projekcji wyciągnięcie jeszcze więcej!

Gry planszowe i integracyjne. W wolnych chwilach będzie można poćwiczyć umiejętności strategiczne w ciekawych grach planszowych (Neuroshima Hex, Jungle Speed, Ghost Stories i inne) czy karcianych (Bang!, Munchkin, Dixit, Goblins: Epic Death i inne) oraz wziąć udział w przeróżnych zadaniach z dziedziny team building, grach terenowych i zabawach integracyjnych. Istnieje możliwość rozegrania również mini turnieju Magic The Gathering. Zachęcamy do zabierania własnych talii i gier.

Łucznictwo. Poznacie tajniki, zarówno teoretyczne jak i praktyczne, tej odwiecznej sztuki! Z jakich elementów składa się łuk? Jak należy go pielęgnować? Jak daleko niósł? Jakich grotów używano na przestrzeni wieków? Z jakiego drewna łuk powinien być przygotowany? Po zakończonych zajęciach, odpowiedzi na te pytania będą dla Was oczywiste! Wszystkiego dowiecie się na prelekcji, by móc potem spróbować swoich sił w strzelaniu do tarczy!

Szermierka. Korzystając z nowych, sprawdzonych i całkowicie bezpiecznych mieczy otulinowych go-now, wprowadzimy Was w tajniki szlachetnej sztuki fechtunku. Poznacie podstawowe oraz zaawansowane techniki ataku i obrony, rozwiniecie koordynację i równowagę ciała, weźmiecie udział w pojedynkach podczas Kręgu Honoru i Kręgu Zdrady, gier typu Battle czy Capture The Flag, a także będziecie mogli wziąć udział w lekcjach ukazujących wam nowe techniki fechtowania. Niech wygra najlepszy!

 

Wyżywienie

4 domowe posiłki dziennie: śniadanie, obiad + podwieczorek, kolacja. Wszystkie przygotowywane w ośrodku. Obóz zaczyna się kolacją pierwszego dnia, a kończy śniadaniem dnia ostatniego. Uczestnicy otrzymują suchy prowiant na drogę powrotną.

 

Cena zawiera

Zakwaterowanie (11 noclegów), wyżywienie 4 razy dziennie, realizację bardzo aktywnego programu, opiekę kadry i instruktorów, pamiątkową koszulkę, śpiewnik, ubezpieczenie NNW (10.000 zł).

 

Cena nie zawiera

Dojazdu i dodatkowych atrakcji.

Dopłaty: 

  • paintball – 80 zł
  • Świat Labiryntów - Bliziny – 50 zł
  • płyta ze zdjęciami z obozu – 29,90 zł
  • przygodowy pakiet obozowy – 100 zł 
  • podręcznik w twardej okładce – 40 zł
Co zabrać
  • polecamy zabrać wszystko, co pomoże Wam wczuć się w klimat (stroje, ozdoby, rekwizyty) oraz to, co zwykle zabieracie na sesje (jeśli graliście już w RPG)
  • mały plecak oraz wygodne buty do wycieczek pieszych, obuwie sportowe, gorszą bluzę i spodnie do zajęć terenowych, ciepły sweter lub polar, nieprzemakalną kurtkę, letnie nakrycie głowy (czapkę lub chustkę)
  • przybory toaletowe, ręcznik kąpielowy, krem z filtrem UV, środek przeciwko owadom, okulary przeciwsłoneczne
  • legitymację szkolną, poprawnie wypełnioną kartę kolonijną (z numerem PESEL)

Organizujemy za dopłatą dojazd na obóz z większych miast Polski. Podróż odbywa się autokarem lub pociągiem.

Dojazd negocjowany jest realizowany przy min. 4 osobach z danego miasta.

Koszt dojazdu negocjowanego w obie strony: 250 zł. 

Uczestnicy zawsze podróżują pod opieką naszej kadry.

Wykaz miejsc i godzin zbiórek będzie potwierdzony na ok. 7 dni przed wyjazdem (wiadomość wysyłamy na adres e-mail podany w rezerwacji).

 

LP. MIASTO MIEJSCE ZBIÓRKI Środek transportu ZBIÓRKA WYJAZDOWA ZBIÓRKA POWROTNA DOPŁATA
1 Białystok Negocjowany
2 Bydgoszcz Negocjowany
3 Częstochowa DOJAZD: parking przy McDonald's, ul. Drogowców 1, kier. Łódź // POWRÓT: parking przy McDonald's, al. Wojska Polskiego 263/271, kier. Katowice Łączony 07:30 18:35 188 PLN
4 Drzewina Przystanek Drzewina, Drzewina 6a, 83-041 Mierzeszyn Własny 16:00 10:00 0 PLN
5 Gdańsk parking przy hipermarkecie Auchan, ul. Szczęśliwa 3 Autokar 14:15 11:20 98 PLN
6 Katowice parking przy McDonald's, ul. Ofiar Katynia 5, kier. Opole Autokar 06:00 20:00 188 PLN
7 Kraków parking przy hipermarkecie Carrefour, ul. Zakopiańska 62 Autokar 04:40 21:20 198 PLN
8 Lublin Negocjowany
9 Łódź stacja paliw Shell, ul. Rokicińska 192 Autokar 09:15 15:45 178 PLN
10 Olsztyn Negocjowany
11 Poznań . Łączony 00:00 00:00 178 PLN
12 Szczecin . Łączony 00:00 00:00 188 PLN
13 Toruń stacja paliw Orlen, ul. Słupska 1 Autokar 11:40 13:25 168 PLN
14 Warszawa Pałac Kultury i Nauki, parking przy Pałacu Młodzieży (od ul. Świętokrzyskiej) Autokar 08:10 17:15 188 PLN
15 Wrocław . Łączony 00:00 00:00 188 PLN

Przystanek Drzewina

Niezwykle klimatyczny ośrodek wypoczynkowy położony w urokliwej miejscowości Drzewina na Kaszubach, wśród lasów, pól i łąk. Obiekt jest po generalnym remoncie wykonanym w 2017 roku. Uczestnicy zostaną zakwaterowani w pokojach  3-, 4-, 5- i 6-osobowych z pełnym węzłem sanitarnym. Do dyspozycji Uczestników duża sala sportowo-dydaktyczna, jadalnia, dwa zewnętrzne namioty sferyczne, boisko sportowe i dużo zielonego terenu rekreacyjnego.

Strona obiektu: http://przystanekdrzewina.pl/

Przystanek Drzewina
Drzewina 6a
83-041 Mierzeszyn
(58) 682-81-19

Dla wszystkich chętnych przygotowaliśmy zajęcia dodatkowe za dopłatą:

Świat Labiryntów  Bliziny  45 zł 

Na Kaszubach, kilkanaście kilometrów od Drzewiny, powstało miejsce niezwykłe. Zapraszamy na fantastyczną grę terenową w drewnianym labiryncie: 4 różne trasy tematyczne, 1,3 km ścieżek, 4 mosty, 5 wież, codziennie inny układ ścieżek. Co roku zmienia się konwencja zabawy, ale cel jest jeden – wyjść z labiryntu. Można zaliczyć aż 4 różne trasy zróżnicowane pod kątem długości i trudności ich rozwiązania. Twórcą tych labiryntów jest światowej sławy projektant labiryntów – Adrian Fisher. Jego firma stworzyła ponad 600 projektów labiryntów m.in. w UK, Francji, Włoszech, Holandii, a także w Ameryce Południowej, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Jego labirynty sześciokrotnie były wpisywane do Księgi Rekordów Guinnessa.

Paintball  80 zł

To niesamowicie wciągająca gra, ucząca maskowania, podchodów, współdziałania w grupie, a także szybkiego podejmowania szybkich i samodzielnych decyzji. Uczestnicy podczas zajęć wyposażeni będą w specjalne ubranie, maski ochronne, markery, kulki z farbą (200 sztuk na Uczestnika). Stoczą walki pełne adrenaliny i wyśmienitej zabawy. W cenie oczywiście przeszkolenie i opieka instruktora! Zabawa dla Uczestników, którzy ukończyli 13 lat.