Obóz Ogólnoerpegowy

Wiek: 15-20 lat Organizator: Biuro Turystyki Aktywnej KOMPAS sp. z o.o.
LP. KOD TERMIN CENA
1. ORP 24.06-05.07.2019 -
2. ORP 06.07-17.07.2019 1899 zł Zapytaj o dodatkowe miejsce
3. ORP 18.07-29.07.2019 1899 zł Zapytaj o dodatkowe miejsce
4. ORP 30.07-10.08.2019 1899 zł Zapytaj o dodatkowe miejsce
5. ORP 11.08-22.08.2019 1899 zł Zapytaj o dodatkowe miejsce
Organizator
Biuro Turystyki Aktywnej KOMPAS sp. z o.o.
Wiek
Wiek od 15 lat do 20 lat
Opis

Obóz Ogólnoerpegowy jest nowością w naszym programie. Przeznaczony dla osób, które chcą rozwijać się na wielu płaszczyznach erpegowego kunsztu i zagłębiać w najróżniejsze systemy. Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest przenieść się do świata wyobraźni? Wraz z towarzyszami podróży przeżywać niezapomniane przygody, a także stawiać czoło wyzwaniom? Jeśli nie raz marzyliście o takich rozrywkach, to jest to odpowiednie miejsce dla Was. Bez względu na to, czy jesteście początkującymi graczami czy doświadczonymi weteranami, każdy znajdzie u nas coś dla siebie! Będziecie mieli okazję rozegrać sesje RPG w najróżniejszych systemach, poznacie tajniki szermierki i dowiecie się czym różni się larp od RPG. Zapraszamy!

 

Opis programu

Czym tak naprawdę są gry RPG? Na to pytanie jest wiele odpowiedzi, ale my najbardziej skłaniamy się ku określeniu ich „żywym teatrem”. Podczas grania stworzycie własną postać, w którą wcielicie się potem w trakcie przygody prowadzonej przez Mistrza Gry (MG). Brzmi prosto, ale niech Was to nie zmyli!

Granie w gry RPG jest jak przejście do innego świata – w zależności od systemu, który jest prowadzony, gracze walczą o przetrwanie na postapokaliptycznych pustyniach Ameryki, odbywają międzygalaktyczne podróże, wcielają się w różne fantastyczne rasy od elfów po krasnoludy, bądź stają „po drugiej stronie barykady”, odgrywając wampiry lub wilkołaki we współczesnym świecie pełnym ludzi.

Cokolwiek wybiorą, ich postaci czeka mnóstwo przygód i niebezpieczeństw.

Na obozie podopieczni będą podzieleni na drużyny składające się z grup 3-6 osobowych. Każda z nich oddzielnie zdecyduje, czy chce podczas długiej kampanii dogłębnie poznać określony system, a  innych światów jedynie zasmakować rozgrywając krótkie jednostrzały, czy może wybierze kilka krótszych przygód, by  poznać  na obozie jak najwięcej systemów.

Systemy RPG, z jakich gracze będą mogli wybierać, to: autorski system RPG Mistrzów Gry BTA Kompas „Tol Calen”, „Dungeons&Dragons”, nowy i stary „Świat Mroku” (w tym: „Wampir” i „Wilkołak”), „Zew Cthulhu”, „Wiedźmin”, „Warhammer”, „Neuroshima”, „Shadowrun”, „Legenda Pięciu Kręgów” i wiele innych. Grupy będą dopasowane tak, by każdy dostał to, czego oczekuje zarówno od sesji, jak i od doświadczonych Mistrzów Gry.

Na tym obozie odnajdą się zarówno gracze z długim stażem, jak i osoby, które jeszcze nie do końca orientują się w świecie gier fabularnych. Nowi nauczą się jak tworzyć i odgrywać wiarygodnie postaci, poznają podstawy różnych systemów oraz potrenują działanie drużynowe, weterani zaś doszlifują swój warsztat jako gracze, bądź poznają tajniki prowadzenia jako MG. Jedyne, czego potrzeba, by zagłębić się w Krainy Wyobraźni, to otwarty umysł i ciekawość świata!

Sesje RPG. W grach wyobraźni uczestnicy stworzą wymyślone przez siebie postaci i będą je odgrywać w trakcie przygód, prowadzonych przez Mistrzów Gry. W przygotowaniach pomogą specjalnie opracowane karty postaci. Sesje, będą prowadzone w stylu dobranym do oczekiwań graczy, w formie wielu przygód w różnych systemach lub długiej kampanii w jednym, wybranym systemie.

Larpy. Skrót od Live Action Role Play oznacza gry terenowe – wcielanie się w postać nie tylko słowem, ale też ubiorem i mową ciała. Niektóre z larpów będą związane z fabułą obozów, a inne będą ciekawą odskocznią od rzeczywistości. Zapewniamy podstawowe elementy stroju i jednocześnie zachęcamy do zabierania własnych kostiumów i akcesoriów!

Prelekcje. Podczas prelekcji poznacie wiele systemów RPG – od klasyków po nowości. Zgłębicie ich mechanikę oraz założenia świata i porównacie je z dotąd poznanymi. Prelekcje z elementami praktycznymi nauczą Was, jak wiarygodnie odgrywać postać i pozwolą lepiej wczuć się w stworzonych wcześniej bohaterów. Poznacie także sztuczki, które można stosować jako Mistrz Gry w trakcie sesji, które pomogą nie tylko w prowadzeniu jako MG, ale także w rozszyfrowywaniu jego zamiarów.

Warsztaty. W trakcie zajęć stworzycie coś z niczego: z podstawowych materiałów zrobicie zarówno elementy strojów, które wykorzystacie potem na larpach, jak i tzw. „hand-outy”, czyli przedmioty przenikające ze świata wyobraźni do świata realnego – akcesoria, rekwizyty, czy dodatki do strojów.

Porozmawiajmy o RPG. Wspólnie pochylimy się nad najróżniejszymi kwestiami dotyczącymi gier RPG. Jakie są nowinki w świecie erpegowców? Co wybrać, Zew Cthulhu czy może Wiedźmina? Jakie są trudności przy kreowaniu własnych systemów? Konkursy RPG - to przeżytek, czy świetny sposób na sprawdzenie swoich umiejętności? Na te i na setki innych erpegowych pytań postaramy się znaleźć odpowiedź, która jak może się okazać, nie zawsze jest jednoznaczna.

Szermierka. Korzystając z nowych, sprawdzonych i całkowicie bezpiecznych mieczy otulinowych Go-Now, wprowadzimy Was w tajniki szlachetnej sztuki fechtunku. Poznacie podstawowe oraz zaawansowane techniki ataku i obrony, rozwiniecie koordynację i równowagę ciała, weźmiecie udział w pojedynkach podczas Kręgu Honoru i Kręgu Zdrady, gier typu Battle czy Capture The Flag, a także będziecie mogli wziąć udział w lekcjach ukazujących Wam nowe techniki fechtowania. Niech wygra najlepszy!

Łucznictwo i Archery Tag. Poznacie teorię i praktykę tej wielowiekowej dyscypliny. Obalimy popularne mity i odpowiemy na nurtujące Was pytania. Z jakich elementów składa się łuk? Jak należy go pielęgnować? Jak daleko niósł? Jakich grotów używano na przestrzeni wieków? Z jakiego drewna łuk powinien być przygotowany? Po zakończonych zajęciach, odpowiedzi na te pytania będą dla Was oczywiste. Uzbrojeni w tę wiedzę weźmiecie do ręki prawdziwy łuk, a my zadbamy o to, żebyście zawsze trafiali w dziesiątkę!
Oprócz łuków tradycyjnych oddajemy w ręce naszych uczestników sprzęt do gry Archery Tag - połączenia kunsztu łucznictwa z emocjami paintballowych pojedynków. W pełni bezpieczne łuki i strzały umożliwią rozgrywanie wielu dynamicznych, niezapomnianych starć!

Projekcje filmów. Oglądając filmy nakręcone w różnych konwencjach (od fantasy, po science-fiction) pokonacie trudności w zrozumieniu podstaw i założeń różnych światów gier fabularnych. Po obserwacji aktorów, wcielających się w role bohaterów walczących o przetrwanie w zróżnicowanych warunkach, odbędą się panele dyskusyjne, dzięki czemu z każdej projekcji wyciągnięcie jeszcze więcej!

Gry planszowe i integracyjne. W wolnych chwilach będzie można poćwiczyć umiejętności strategiczne w ciekawych grach planszowych (Neuroshima Hex, Jungle Speed, Ghost Stories i inne), czy karcianych (Bang!, Munchkin, Dixit, Goblins: Epic Death i inne) oraz wziąć udział w przeróżnych zadaniach z dziedziny team-building, grach terenowych i zabawach integracyjnych. Zachęcamy do zabierania własnych talii i gier.

 

Wyżywienie

4 domowe posiłki dziennie: śniadanie, obiad + podwieczorek, kolacja. Wszystkie przygotowywane w ośrodku. Obóz zaczyna się obiadokolacją pierwszego dnia, a kończy śniadaniem dnia ostatniego. Uczestnicy otrzymują suchy prowiant na drogę powrotną.

 

Cena zawiera

Zakwaterowanie (11 noclegów), wyżywienie 4 razy dziennie, realizację bardzo aktywnego programu, opiekę kadry i instruktorów, pamiątkową koszulkę, śpiewnik, ubezpieczenie NNW (10.000 zł).

 

Cena nie zawiera

Dojazdu i dodatkowych atrakcji.

Dopłaty: 

  • paintball – 80 zł
  • kubek Tol Calen – 30 zł
  • podręcznik w twardej okładce – 40 zł
  • erpegowy pakiet obozowy – 100 zł -  edycja limitowana
    W skład  pakietu wchodzi: podręcznik Tol Calen w twardej okładce, ceramiczny kubek z logo Tol Calen oraz trzy kości dziesięciościenne "Tolcalenówki".
  • galeria najlepszych zdjęć – 29,90 zł
  • przygodowy pakiet obozowy – 100 zł 

 

Co zabrać
  • polecamy zabrać wszystko, co pomoże Wam wczuć się w klimat (stroje, ozdoby, rekwizyty) oraz to, co zwykle zabieracie na sesje (jeśli graliście już w RPG).
  • mały plecak oraz wygodne buty do wycieczek pieszych, obuwie sportowe, gorszą bluzę i spodnie do zajęć terenowych, ciepły sweter lub polar, nieprzemakalną kurtkę, letnie nakrycie głowy (czapkę lub chustkę)!
  • przybory toaletowe, ręcznik kąpielowy, krem z filtrem UV, środek przeciwko owadom, okulary przeciwsłoneczne
  • legitymację szkolną, poprawnie wypełnioną kartę kolonijną (z numerem PESEL).

Organizujemy dojazd na obóz za dopłatą z większych miast Polski. Podróż odbywa się autokarem lub pociągiem.

Dojazd negocjowany jest realizowany przy min. 4 osobach z danego miasta. Koszt transportu negocjowanego w obie strony: 250 zł.

Uczestnicy zawsze podróżują pod opieką naszej kadry.

Wykaz miejsc i godzin zbiórek będzie potwierdzony na ok. 7 dni przed wyjazdem (wiadomość wysyłamy na adres e-mail podany w rezerwacji).

 

LP. MIASTO MIEJSCE ZBIÓRKI Środek transportu ZBIÓRKA WYJAZDOWA ZBIÓRKA POWROTNA DOPŁATA
1 Białystok Negocjowany
2 Bydgoszcz Negocjowany
3 Częstochowa parking przy McDonald's, ul. Drogowców 1, kierunek Łódź / parking przy McDonald's, al.Wojska Polskiego 263/271, kierunek Katowice Autokar 07:20 18:30 188 PLN
4 Drzewina Przystanek Drzewina, Drzewina 6a, 83-041 Mierzeszyn Własny 16:00 10:00 0 PLN
5 Gdańsk parking przy hipermarkecie Auchan, ul.Szczęśliwa 3 Autokar 14:15 12:15 98 PLN
6 Katowice parking przy McDonald's, ul.Ofiar Katynia 5, kierunek Opole Autokar 05:50 20:00 198 PLN
7 Kraków parking przy hipermarkecie Carrefour, ul.Zakopiańska 62, 30-001 Autokar 04:25 21:25 198 PLN
8 Leszno Negocjowany
9 Łódź stacja paliw BP, ul. Kątna 1, 92-638 Autokar 09:15 16:25 188 PLN
10 Olsztyn Negocjowany
11 Poznań parking przy Centrum Handlowym M1, ul. Szwajcarska 14, 61-285 Autokar 08:20 17:15 188 PLN
12 Szczecin . Łączony 00:00 00:00 188 PLN
13 Toruń stacja paliw Orlen ul.Słupska 1, 87-100 Autokar 11:30 14:10 168 PLN
14 Warszawa Pałac Kultury i Nauki, parking przy Pałacu Młodzieży (od strony ul.Świętokrzyskiej) Autokar 06:55 19:05 198 PLN
15 Wrocław stacja paliw Circle K, ul. Sucha 15C, 50-086 Autokar 04:20 21:20 198 PLN
16 Drzewina Przystanek Drzewina, Drzewina 6a; 83-041 Mierzeszyn Własny 16:00 10:00 0 PLN
17 Drzewina Przystanek Drzewina, Drzewina 6a, 83-041 Mierzeszyn Własny 16:00 10:00 0 PLN

Przystanek Drzewina

Niezwykle klimatyczny ośrodek wypoczynkowy położony w urokliwej miejscowości Drzewina na Kaszubach, wśród lasów, pól i łąk. Obiekt jest po generalnym remoncie wykonanym w 2017 roku. Uczestnicy zostaną zakwaterowani w pokojach  3-, 4-, 5- i 6-osobowych z pełnym węzłem sanitarnym. Do dyspozycji Uczestników duża sala sportowo-dydaktyczna, jadalnia, dwa zewnętrzne namioty sferyczne, boisko sportowe i dużo zielonego terenu rekreacyjnego.

Strona obiektu: http://przystanekdrzewina.pl/

Drzewina 6a
83-041 Mierzeszyn

Dla wszystkich chętnych przygotowaliśmy zajęcia dodatkowe realizowane za dopłatą.
​Realizacja zajęć uzależniona od ilości zapisanych osób.

Paintball – 80 zł

To niesamowicie wciągająca gra, ucząca maskowania, podchodów, współdziałania w grupie, a także szybkiego podejmowania szybkich i samodzielnych decyzji. Uczestnicy podczas zajęć wyposażeni będą w specjalne ubranie, maski ochronne, markery, kulki z farbą (200 sztuk na Uczestnika). Stoczą walki pełne adrenaliny i wyśmienitej zabawy. W cenie oczywiście przeszkolenie i opieka Instruktora! Zabawa dla Uczestników, którzy ukończyli 13 lat!