Czym tak naprawdę są gry RPG i larpy'? Na to pytanie jest wiele odpowiedzi, ale my najbardziej skłaniamy się ku określeniu ich „żywym teatrem”. Podczas grania stworzycie własną postać, w którą wcielicie się potem w trakcie przygody prowadzonej przez Mistrza Gry (MG). Brzmi prosto, ale niech Was to nie zmyli!
Granie w gry fabularne jest jak przejście do innego świata – w zależności od systemu, który jest prowadzony, gracze walczą o przetrwanie na postapokaliptycznych pustyniach Ameryki, odbywają międzygalaktyczne podróże, wcielają się w różne fantastyczne rasy od elfów po krasnoludy, bądź stają „po drugiej stronie barykady”, odgrywając wampiry lub wilkołaki we współczesnym świecie pełnym ludzi.
Cokolwiek wybiorą, ich postaci czeka mnóstwo przygód i niebezpieczeństw!
Na obozie podopieczni będą podzieleni na drużyny składające się z grup 3-6 osobowych. Każda z nich oddzielnie zdecyduje, czy chce grać przez cały turnus jedną kampanię w określonym systemie i skupić się na przygotowywaniu larpów, czy może kilka krótkich przygód, by poznać na obozie jak najwięcej systemów.
Larpy (Live Action Role-Playing), które stanowią drugi człon obozu, pozwolą na jeszcze szersze odgrywanie postaci, tutaj bowiem wcielicie się w kogoś innego nie tylko sposobem myślenia, ale także mową ciała, strojem, czy barwą głosu. Rozwiązywanie łamigłówek, odgrywanie pertraktacji, czy pokonywanie złożonych problemów dostarczy Wam mnóstwa wrażeń, a dla tych, którzy chcieliby spojrzeć na to z drugiej strony kurtyny stworzymy możliwość poprowadzenia własnej gry.
Systemy RPG, z jakich gracze będą mogli wybierać, to: autorski system RPG Mistrzów Gry BTA Kompas „Tol Calen”, „Dungeons&Dragons”, nowy i stary „Świat Mroku” (w tym: „Wampir” i „Wilkołak”), „Zew Cthulhu”, „Mouse Guard”, „Warhammer”, „Tajemnice Pętli”, „Shadowrun”, „Ostrza w Mroku” i wiele innych. Grupy będą dopasowane tak, by każdy dostał to, czego oczekuje zarówno od sesji, jak i od doświadczonych Mistrzów Gry.
Na tym obozie odnajdą się zarówno gracze z długim stażem, jak i osoby, które jeszcze nie do końca orientują się w świecie gier fabularnych. Nowi nauczą się jak tworzyć i odgrywać wiarygodnie postaci zarówno w grach RPG, jak i w larpach, poznają podstawy różnych systemów oraz potrenują działanie drużynowe, weterani zaś doszlifują swój warsztat jako gracze, bądź poznają tajniki prowadzenia jako MG. Jedyne, czego potrzeba, by zagłębić się w Krainy Wyobraźni, to otwarty umysł i ciekawość świata!
Larpy
- Gry terenowe
- Wcielanie się w postać słowem, ubiorem i mową ciała
- Charakteryzacja
- Teatr improwizowany
Sesje RPG
- Gry wyobraźni
- Tworzenie wymyślonych przez siebie postaci
- Odgrywanie przygód Waszych bohaterów
- Forma dopasowana do potrzeb: krótkie przygody w różnych systemach lub długa kampania
- Współpraca drużynowa i trening improwizacji
Larpotworzenie
- Podstawy tworzenia własnych larpów
- Jak napisać własną historię od początku do końca?
- Rozwiązywanie problemów, z jakimi muszą się mierzyć Mistrzowie Gry
- Jak zaspokoić wymagania graczy i jak sprawić, żeby fabuła gry miała ręce i nogi?
- Popularne larpowe techniki i sztuczki wykorzystywane przez larpmasterów
- Możliwość zorganizowania własnej gry lub pomoc przy prowadzeniu larpów dla pozostałych obozów fabularnych
Prelekcje
- Poznawanie najróżniejszych systemów RPG
- Zagłębianie się w mechanikę oraz założenia świata
- Prelekcje z elementami praktycznymi, jako świetna okazja do rozwijania swojego warsztatu jako gracza czy Mistrza Gry
- Dyskusje z najróżniejszych dziedzin, czyli jak prawidłowo parzyć herbatę,
czy można zbyt wiele razy obejrzeć Władcę Pierścieni i jak rozpoznać piosenki z bajek po jednej nutce?
Warsztaty praktyczne
- Stworzenie czegoś z niczego
- Przygotowywanie elementów strojów larpowych
- Czym są hand-outy i jak je wykonać
- Nietypowe materiały, techniki, czy sztuczki warsztatowe
Podstawy charakteryzacji
- Makijaż larpowy
- Podstawy postarzania
- Praca z różnymi mediami używanymi w charakteryzacji
- Czym jest collodion i jak prawidłowo nałożyć lateks charakteryzatorski
- Przedmioty codziennego użytku w charakteryzacji
- Jak dobrać odpowiednią fryzurę dla naszej postaci?
Szermierka
- Bezpieczne miecze otulinowe Go-Now
- Tajniki szlachetnej sztuki fechtunku
- Podstawowe oraz zaawansowane techniki ataku i obrony
- Rozwijanie koordynacji i równowagi ciała
- Pojedynki szermiercze podczas Kręgów Honoru i Zdrady
- Gry typu Battle czy Capture The Flag
Łucznictwo
- Tajniki teoretyczne i praktyczne łucznictwa
- Z jakich elementów składa się łuk i jak należy go pielęgnować?
- Czym jest grot i jak zmieniał się na przestrzeni wieków?
- Z jakiego drewna łuk powinien być przygotowany?
- Ćwiczenie zdolności łuczniczych przy strzelaniu do tarczy
Projekcje filmów
- Zrozumienie podstaw i założeń różnych światów gier fabularnych
- Wczuwanie się w klimat larpa obozowego
- Panele i dyskusje po projekcji filmów
- Klasyki kina obozowego i absolutnie nowości
Zajęcia outdoorowe
- Piesze wędrówki po malowniczej okolicy wokół ośrodka
- Aktywne warsztaty pod chmurką (np. kuglarstwo, zielarstwo, podstawy survivalu)
- Fakultatywne aktywności przy ognisku (np. śpiewanie, snucie opowieści, gry paragrafowe)"
- Różnorodne zajęcia sportowe na świeżym powietrzu
(np. mecz w piłkę nożną czy quidditcha; bitwa na balony z wodą, nauka tańców dawnych)
Gry planszowe i integracyjne
- Ćwiczenie umiejętności strategicznych w ciekawych grach planszowych
- Czym jest Small world, jak wygrać w Jungle Speeda, i kto jest Morganą w Avalonie?
- Zadania z dziedziny team-building
- Gry terenowe i zabawy integracyjne
3 posiłki dziennie: śniadanie, obiad, w czasie którego wydawany jest podwieczorek (np. batonik, owoc, jogurt), kolacja. Wszystkie przygotowywane w ośrodku. Obóz zaczyna się ciepłą kolacją pierwszego dnia, a kończy śniadaniem dnia ostatniego. Uczestnicy otrzymują suchy prowiant na drogę powrotną.