Na obozie uczestnicy będą podzieleni na drużyny składające się z grup 3-6 osobowych. Każda z nich oddzielnie zdecyduje, czy chce grać przez cały turnus jedną kampanię w określonym systemie, czy może kilka krótkich przygód, by na obozie poznać jak najwięcej systemów. Co więcej, program będzie dostosowywany w pełni do uczestników, ustalany na początku wyjazdu i zmieniany zależnie od potrzeby.
Na tym obozie odnajdą się zarówno gracze z długim stażem, jak i osoby, które jeszcze nie do końca orientują się w świecie RPG. Nowi nauczą się jak tworzyć i odgrywać wiarygodnie postaci oraz poznają podstawy różnych systemów, weterani zaś doszlifują swój warsztat jako gracze, bądź poznają tajniki prowadzenia jako MG. Jedyne, czego potrzeba, by zagłębić się w Krainy Wyobraźni, to otwarty umysł i ciekawość świata!
Systemy RPG, z jakich gracze będą mogli wybierać, to: autorski system RPG Mistrzów Gry BTA Kompas „Tol Calen”, „Dungeons&Dragons 5e”, „Zew Cthulhu”, „Warhammer”, „Blades in the Dark”, „Świat Mroku”, „Tales from the Loop”, „Earthdawn”, „Conan”, „Star Wars” i wiele innych. Grupy będą dopasowane tak, by każdy dostał to, czego oczekuje zarówno od sesji, jak i od doświadczonych Mistrzów Gry.
Sesje RPG
- Skupimy się na naszej kampani i przygodach; będziemy planować polityczne intrygi w Północnych Królestwach, lub plądrować lochy w Faerunie.
- Cały wyjazd to od 8 do 10 sesji RPG, lecz liczba ta może ulec zmianie. Na ilość zajęć wpływają inne gry i zajęcia, sesje nocne oraz larpy.
Inne przykładowe punkty programu, które możemy zaproponować w czasie wyjazdu:
Larp
- Live Action Role Play oznacza gry terenowe – wcielanie się w postać nie tylko słowem, ale też ubiorem i mową ciała,
- Niektóre z gier będą związane z rozgrywaną w czasie sesji fabułą, a inne będą ciekawą odskocznią od rzeczywistości,
- Zachęcamy do zabierania własnych kostiumów, akcesoriów i wszystkiego co pomoże Wam przenieść się do zupełnie innego świata.
Prelekcje
- Ich tematyka jest ustalana na bieżąco z uczestnikami wyjazdu,
- Od kreacji i odgrywania swoich bohaterów, po techniki prowadzenia sesji.
- Porozmawiamy o RPG, jego przeszłości i przyszłości lub zajmiemy się prezentacjami nieznanych Wam systemów, zarówno tych klasycznych, jak i zupełnie nowych.
Warsztaty
- Z podstawowych materiałów wykonacie zarówno elementy strojów, które wykorzystacie potem na larpach, jak i rekwizyty na sesje RPG,
- Warsztaty aktorskie, które pozwolą zgłębić sztukę odgrywania postaci.
Gry planszowe i karciane
- Tajemnicze Domostwo, Smallworld, Neuroshima Hex,
- Karcianki takie jak Bang!, Munchkin, Dixit, Jungle Speed, Avalon,
- Zadania z dziedziny team-buildingu, gry terenowe i integracyjne,
- Zachęcamy do zabierania własnych talii i gier.
Łucznictwo
- Tajniki, zarówno teoretyczne jak i praktyczne, tej odwiecznej sztuki,
- Z jakich elementów składa się łuk? Jak należy go pielęgnować? Jak daleko niósł? Jakich grotów używano na przestrzeni wieków? Z jakiego drewna łuk powinien być przygotowany?
- Wszystkiego dowiecie się na prelekcji, by móc potem spróbować swoich sił w strzelaniu z różnych rodzajów łuków.
Szermierka
- Korzystając z bezpiecznych mieczy otulinowych Go-Now, wprowadzimy Was w tajniki szlachetnej sztuki fechtunku,
- Podstawowe oraz zaawansowane techniki ataku i obrony,
- Rozwijanie koordynacji i równowagi ciała,
- Pojedynki podczas Kręgu Honoru i Kręgu Zdrady, gier typu Battle czy Capture The Flag.
Nerdowski czas wolny
- Program jest bardzo elastyczny i ustala się go wraz z instruktorami,
- Chcecie wieczorem olać sesję i zrobić sobie maraton wszystkich części Gwiezdnych Wojen, albo reżyserskich wersji Władcy Pierścieni?
- Maty do tańczenia, rzutniki, erpegowa biblioteczka, gry planszowe i karciane będą do Waszej dyspozycji. Będzie miejsce i czas na turniej w Heroes III, lan-party, a także wszelkiego rodzaju jeep- i freeformy.
Prowadzenie zajęć
Jesteś Mistrzem Gry i chcesz poprowadzić sesję lub mini kampanię? Nigdy nie prowadziłeś, ale chcesz spróbować? Jest to idealne miejsce, bo od razu możesz otrzymać informacje o odbiorze sesji i rady zarówno od Mistrza Gry, jak i reszty Graczy. Co więcej instruktorzy chętnie pomogą Ci się do wszystkiego przygotować, zapewnią głośniki, sprzęt, czy kości. Sytuacja wygląda tak samo, jeżeli masz pomysł na autorską prelekcję, warsztaty czy inną grę. Naszym celem jest dobrze spędzić czas w erpegowym gronie!
3 domowe posiłki dziennie: śniadanie, obiad + podwieczorek, kolacja. Obóz zaczyna się obiadokolacją pierwszego dnia, a kończy śniadaniem dnia ostatniego. Wszystkie potrawy przygotowywane są na miejscu.