Granie w RPG jest jak przejście do innego świata – w zależności od systemu, który jest prowadzony, gracze walczą o przetrwanie na postapokaliptycznych pustyniach Ameryki, odbywają międzygalaktyczne podróże, wcielają się w różne fantastyczne rasy od elfów po krasnoludy bądź stają „po drugiej stronie barykady”, odgrywając wampiry lub wilkołaki we współczesnym świecie pełnym ludzi. Cokolwiek wybiorą, ich postaci czeka mnóstwo przygód i niebezpieczeństw, przygotowanych wcześniej przez kadrę obozu.
Na obozie podopieczni będą podzieleni na drużyny składające się z grup liczących od 4 do 6 osób. Każda z nich oddzielnie zdecyduje, czy chce grać przez cały turnus jedną kampanię w określonym systemie, czy może kilka krótkich przygód, by na obozie poznać jak najwięcej systemów. Systemy RPG, z jakich gracze będą mogli wybierać, to: autorski system RPG Mistrzów Gry BTA Kompas Tol Calen, nowy i stary Świat Mroku (w tym: Wampir i Wilkołak), Warhammer, Zew Cthulhu, Dungeons & Dragons, Vaesen, Miasto Mgły, Maski, Shadowrun i wiele innych. Grupy będą dopasowane tak, by każdy dostał to, czego oczekuje zarówno od sesji, jak i od doświadczonych Mistrzów Gry.
Na tym obozie odnajdą się zarówno gracze z długim stażem, jak i osoby, które jeszcze nie do końca orientują się w świecie RPG. Nowi nauczą się tworzyć i odgrywać wiarygodnie postaci oraz poznają podstawy różnych systemów, weterani zaś doszlifują swój warsztat jako gracze bądź poznają tajniki prowadzenia jako MG. Jedyne, czego potrzeba, by zagłębić się w krainy wyobraźni, to otwarty umysł i ciekawość świata.
Sesje RPG.
- Rozegranie kampanii i/lub pojedynczych scenariuszy przez cały czas trwania obozu.
- Praktyczne poznanie systemów w trakcie fantastycznych sesji.
- Tworzenie i odgrywanie interesujących postaci w fikcyjnym świecie pełnym przygód.
- Współtworzenie epickich i dramatycznych historii z resztą drużyny i mistrzem gry.
Gry planszowe i integracyjne
- Ćwiczenie cierpliwości i umiejętności strategicznego planowania.
- Testowanie refleksu i blefowania.
- Gry planszowe (Hues and Clues, Jungle Speed, Mlem i inne).
- Gry karciane (Bang!, Munchkin, Dixit, Avalon) i inne.
- Możliwość przetestowania własnych talii Keyforge i Magic: The Gathering.
Projekcje i panele dyskusyjne
- Seanse filmów z różnych gatunków i dyskusje o nich
- Poznawanie różnych uniwersów
- Klasyka gatunku i dodatkowe inspiracje dla postaci
Prelekcje z mistrzowania
- Tajniki Mistrzów Gry z prowadzenia sesji,
- Tworzenie scenariuszy, klimat i rekwizyty sesyjne, muzyka na sesjach, czym charakteryzuje się dobry NPC, odpowiednie otwarcie i zamknięcie sesji.
Prelekcje i warsztaty
- Tworzenie i odgrywanie postaci,
- Prezentacje różnych systemów (mechanik gry i światów),
- Arkana mechaniki.
Szermierka
- Sparingi z użyciem bezpiecznych mieczy otulinowych Go-Now.
- Nauka podstawowych i zaawansowanych technik ataku i obrony.
- Rywalizacja w pojedynkach na różnych zasadach - Krąg Honoru i Krąg Zdrady.
- Ćwiczenie koordynacji i równowagi całego ciała.
3 posiłki dziennie: śniadanie, obiad, w czasie którego wydawany jest podwieczorek (np. batonik, owoc, jogurt), kolacja. Obóz zaczyna się ciepłą kolacją, a kończy śniadaniem. Ostatniego dnia Uczestnicy otrzymują także suchy prowiant na drogę powrotną.